Friday, June 27, 2008

coretan...

Alhamdulillah...aku masih bernafas lg di bumi Allah ni..... aku sebenaunye byk bende nk cite kt sini...tp aku x tau mana nak mula dulu...
Bismillahirrahmanirrahim.... tarik nafas...lepas...[sambil kembang2kan tangan...] fuhh!!!


Masa ni, aku tgh dok melepak lam gelap disimbahi cahaya2 lampu dr celah pintu bilik bos aku ni...kacau je erkk...leganya.., aku rasa ari ni aku santai sket...lately ni aku asek2 bz ngan keje yg semakin melambak kt opis ni...kdg2..kewajipan pd yg Maha Esa pn aku lewat2kan...hmm...mcm mak aku selalu pesan..."dh antara dosa & pahala dah tu ngah oi"...nk wat cemana mak...dh namanya manusia...iskk...


13hb ari tu ari jadi aku..aku sedey gak sbb hubby aku keje malam...ala2 die x dpt nk celebrate sesama ngan aku la...adiah?? alaa....aku x harap ape2 pn dr dier...ape yg die dh bagi, dh amat cukup bg aku...x payah adiah2 yg spesel...bagi aku, Allah dh takdirkan utk die jd suami aku pn aku dh amat bersyukur...bertuah bdn rasenye...bile aku pk2 balik..terlalu byk pengorbanan yg die dh buat sejak b'kahwin ngn aku..kalo nk describe mmg x cukop..."Thanx baba...." so, pendek kata...setiap kali lps solat akan aku panjatkan syukur pd Yang Maha Esa sbb menemukan jodoh aku ngan hubby...terima kasih gak utk mak bapak aku yg mengizinkan aku sekaligus meredhai rumahtangga kami..."mekasih mak, yah.."..ok...stop..


last week 18hb...kwn aku merangkap A.M aku kt opis ni wat giler...ade ke die ckp, esok die nak wat parti 'ayam kangkang'..hahahah..lawak siot bile ingat balik, mana taknye...die kate esok lunch sume bwk potlak..[maksudnye sume kene top-up lauk la sbb die nk bwk ayam kangkang hasil mskn mak dier]...pastu, siap aku lak yg kene masak nasik 4 pot lg .. jgn mara...akak siap bwk rice cooker u...hhuhuhuhu...mcm opis ni mak ayah kitorg ade 60% share...bile tibe time lunch...ape lg masing2 bedal mcm esok x dpt mkn lg...siap ade video lg...tp aku malu nk tunjuk...sian ayam tu kene ratah dgn rakusnye...nyum nyum..kol 3..masing2 mata stim je sbb overdose...huhuh


21 hb petang...ari sabtu mcm ni aku mmg suke dok melayan anak aku dok wat 'homework' die yg agak caca marba tu..siap jerit2 ala2 ziana zain tgh test suara..uhuk uhuk...ntah la aku ni, ntah bile ntah nk benti latih2 suara ala komando ni...kdg2 terlepas gak geram aku ngan perangai anak aku yg makin 'menjadi' degilnye skrg ni...aduhh...kite ckp ni, die jwb ni..adeee je jwpnnye..haziq..haziq..

Kol 6.30 ptg hubby aku balik. jeng..jeng jeng...aku dikejutkn ngn brite yg x bape nk sodap tingo den mendonga ee..."manja, monday ni abg start keje 7.00 - 7.00"...aduhhh, bagai buah kelapo tuo jatoh m'hompap kepalo den ni haa...amek kao eta..akhirnya pe yg ko takot kn terjadi...

aku x dpt nk imagine aku x jumpe hubby aku seminggu kalo die shift malam...tp apa kn daya, merelakan suami berjuang di perbatasan adalah satu amalan yg dipuji...cheee aku nih..lelebih lak! ahaks..ape?cemana x jumpe?? ye la...die g keje kol 6.15 pm..masa tu aku tgh jd 'minah rempit' kt kesas highway on d way back...die balik kol 7.00 am esoknye...aku tgh terkuap2 lm kete...drive nk masuk opis...ape ke jadahnye nak jumpe kan?? tp x pe..aku pujuk diri aku ngan hubby aku yg ini adalah ujian Allah utk mematangkn diri kami dlm melayari urusan umah tangga ni..insyaallah..aminn..


Panjang dh bebelan aku ni..Rasenye mata ni pn dh mcm x mengizinkan aku nak meneruskan coretan aku lg nih..ape omputeh kata...take a nap..haa...tulah die...ZZZzzzzzzzz...

1 comment:

DYLA said...

ita, biasa la tu.. susah2 dahulu. senang2 kemudian. jgn senang2 dulu, susah kendian lak..

aku pun lebeh kurang mcm ko.. time utk family belah mlm ada pun singkat je